Vetexbart: een blik op onze recente mediakit 2022

4 min.

Wie of wat is Vetexbart?

Met meer dan 40.000 maandelijkse bezoekers en tienduizenden volgers en fans op allerlei social media is Vetexbart.be, sinds 2012 één van de populairste en langst lopende reisblogs in Vlaanderen. Zo’n 65% van zijn bezoekers komen uit België en de tweede groep zijn de Nederlanders met 30%. 6 op 10 lezers van de website zijn vrouwen. En laat dat nu net de groep zijn die meestal kiest waar de reis naartoe gaat.

502.000 website bezoeken in 2021 of zo’n 41.000 per maand

Verder duikt Vetexbart vaak op in allerlei dag & weekbladen (zoals Knack, Nieuwsblad, AD, Het Laatste Nieuws), en als reisexpert op radio- en in televisie uitzendingen (zoals Radio 2, VTM NIEUWS, JOE, ROB, RTV en TV PLUS).

Wat zoekt men vooral op Vetexbart?

Uit een online bevraging op Vetexbart.be bij meer dan 600 bezoekers (in maart 2022) bleek dat de meeste van hen op zoek waren naar meer informatie over de volgende thema’s:

1. Stedentrips plannen

2. Culinaire tips en hotspots

3. Outdoor activiteiten

4. Actief en avontuur

5. Hidden gems ontdekken

Wie bezoekt Vetexbart?

Meer dan 6 op de 10 van onze bezoekers zijn vrouwen en ongeveer 65% van het verkeer komt uit België. De Nederlandse bezoekers maken net geen 30% van het totaal uit.

De meeste bezoekers zitten in de leeftijdsgroep van 25 tot 45 jaar (45%), gevolgd door de groep van 45 tot 65 jaar (25%).

Sociale media

Facebook 2.985 fans

Pinterest +25.000 maandelijkse views

Instagram 6.200 volgers

Twitter +1.500 volgers

Een aantal voorbije samenwerkingen

Verder had reisblog Vetexbart al succesvolle samenwerkingen met onder andere:

Sri Lanka Tourism, Gastvrij Duitsland, Amazing Thailand, NBTC, Campingaz, Stella Fietsen, Schleswig-Holstein, Nedersaksen, Bremen, Visit Wapi, Glenaki, Avontuur Dichtbij, Hanzesteden, Toerisme Veluwe, TUI, Visit Brabant, Rijnland-Palts, Visit Portugal, Floriade Expo, Dranouter, thx.agency, Zeeland, Center Parcs, Interhome, FlixBus, Connenctions, Eliza was here, Terhills, Toerisme Balen, Decathlon, Toerisme Diest, Landal, Toerisme Wallonië, Agentschap Natuur en Bos, Pakawi Park, Toerisme Maasmechelen, Visit Limburg, Toerisme Leuven, Toerisme Koksijde-Oostduinkerke, Westtoer, B&B Hotels, Thon Hotels, Accor Hotels, Ibis Hotels, Toerisme Blankenberge, Toerisme Beringen, Le Boat, DFDS, MSC Cruises, Costa Cruises, Brussels Airlines, Sunny Cars, Visit Miami, Lannoo, Coolblue, Visit Brussels, Val di Fassa, Visit Benidorm, Hannover, Rotterdam Marketing en Partners, Visit Austria, sLOVEnia, Kroatisch Nationaal Bureau voor Toerisme, Beaujean Vacances, Visit Nicaragua, … en nog vele anderen.

Een greep uit enkele succesvolle campagnes van 2021 & 2022

1. met de NightJet naar Wenen (in samenwerking met Visit Austria)

2. op boystrip naar Picardisch Wallonië (in samenwerking met Glenaki Travel Angels)

3. op de fiets vanuit België naar Denemarken (in samenwerking met 12 toeristische diensten)

4. culinaire wildreportage in de Achterhoek (in samenwerking met Achterhoek toerisme)

5. op zoek naar hiddens gems in Rotterdam (in samenwerking met NBTC)

6. ontdek hotspots in Eindhoven (in samenwerking met Visit Brabant)

7. Oneindige zee van mogelijkheden in Den Haag (in samenwerking met Den Haag Marketing)

8. heel veel Goesting in Goes (in samenwerking met Toerisme Goes)

9. 3 x uitwaaien met Landal (in samenwerking met Landal Green Parks)

10. centraal Sri Lanka: veelzijdige droombestemming (in samenwerking met Visit Sri Lanka)

Zin om samen te werken of de mogelijkheden te bespreken?

Contacteer me dan helemaal vrijblijvend via het e-mailadres vetexbart@gmail.com of via dit formulier.

Laatste van Blog