Fietstrip

Totaal afgelegde kilometers

Als vervolg op onze succesvolle #VetexbartFietst trips doorheen Wallonië en Noord-Brabant vorig jaar pakken we dit jaar uit met een nog grotere missie! We springen de fiets op en doorkruisen 5 landen, goed voor minstens 1500 kilometer. Onderweg doen we 20 challenges die jullie voor ons uitkiezen. Slagen we er niet in om ze tot een goed einde te brengen, dan rest er ons niets anders dan een passende tegenprestatie te doen!

Volg ons! Lees hier ons dagboek:

Vrijdag 10 september 2021

Ondertussen hebben we al heel wat kilometers gefietst in Denemarken. We zijn nog zo’n 250 kilometer van ons einddoel en de pijntjes en kwaaltjes beginnen na 4 dagen kamperen door te wegen.

Vrijdag 3 september 2021

We kwamen in Bremen aan met de trein, ook al zijn het deze week serieuze stakingen aan het Duitse spoor. In het ruige Bremen sliepen we op een bootherberg, een unieke ervaring. Een dag later namen we voor de laatste keer de trein naar onze finale fietsbestemmingen in Duitsland: de regio Schlesweg-Holstein waar we in drie dagen zullen fietsen richting Denemarken.

Donderdag 2 september 2021

Vanmorgen kwam de servicedienst van Stella Bikes langs bij ons hotel. Niet omdat er een probleem was met de fietsen, wel omdat ze er op aandrongen om nog een extra check uit te voeren. Onze banden opnieuw hard zetten, de kettingen wat smeren. Dat allemaal om de trip tot een goed einde te brengen. Stella biedt deze service aan huis ook aan als je er een fiets koopt. De rit van vandaag  bracht ons naar Leer, zo’n 25 kilometer verderop. Vanuit Leer namen we voor het eerst de trein, naar Bremen.

Woensdag 1 september 2021

Vandaag hadden we een trip van een kleine 60 kilometer op de planning staan. We fietsten voornamelijk langs het water van Meppen naar Papenburg in de Duitse provincie Nedersaksen.

Dinsdag 31 augustus 2021

We hadden een grote trip voor de boeg vandaag. We fietsten de langste route van de tocht vandaag, zo’n 130 kilometer van Zutphen naar het Duitse Meppen. In Hengelo hadden we een fietswissel bij Stella.

Maandag 30 augustus 2021

Een tour van zo’n 50 kilometer hadden we vandaag op het programma staan. We reden van ons hotel in Papendal, Arnhem door het prachtige nationale park De Hoge Veluwe naar Zutphen, waar we ook hebben overnacht.

Zondag 29 augustus 2021

Vandaag vertrokken we om 9u voor onze rit richting Arnhem. Een rit van iets meer dan 100 kilometer zoals gisteren. Regen en wind zijn de kernwoorden van vandaag. En worstenbrood: want voor de eerste challenge moesten we 10 Brabantse worstenbroodjes eten op een uur tijd. En dat lukte ons! 🙂

Zaterdag 28 augustus 2021

Eindelijk! Na maanden voorbereiding vertrokken we vandaag in Meerhout met de fiets richting Zweden. In totaal goed voor zo’n 1500 kilometer fietsplezier. De eerste stop werd Nationaal Park de Groote Peel in de Nederlandse provincie Brabant. We bereikten onze B&B na 103 kilometer fietsen.

Woensdag 25 augustus 2021

Vandaag kwam Margaux van het Radio 2 programma Zot veel zomer langs in Meerhout. Zij vroeg me onder andere naar de fietstrip richting Scandinavië die zaterdag begint. Het gesprek kan je hier herbeluisteren.

Dinsdag 10 augustus 2021

Vandaag werd het spannend. Nick en ik reden naar Nunspeet in Nederland, waar onze partner Stella Bikes hun hoofdkantoor en fabriek heeft. We konden voor het eerst kennismaken met de fietsen die we zullen gebruiken tijdens de trip. Bekijk zeker de speciale pagina op de website van Stella Bikes, waar je ook kan bekijken met welke fietsen we rijden.

Vraag hier in enkele klikken gratis de e-bike brochure van Stella Fietsen aan en ontdek direct in je mail de meest actuele prijzen van de verschillende fietsen. Na enkele dagen valt de brochure ook bij je thuis in de brievenbus.

Foto gallerie:

Vetexbart socials:

Volg mee op de kaart waar we zijn!

Dag 1 – zaterdag 28/8/21

Meerhout – Groote Peel in Brabant, NL

Afstand: 103 kilometer

Overnachten: B&B Sint Vincentiushuis in Neerkant

In samenwerking met Visit Brabant. Veel meer info over de regio, klik hier.

Dag 2 – zondag 29/8/21

Groote Peel in Brabant, NL – Arnhem, NL

Afstand: 95 kilometer

Overnachten: Papendal in Arnhem

In samenwerking met Toerisme VAN. Veel meer info over de regio, klik hier.

Dag 3 – maandag 30/8/21

Arnhem, NL – Zutphen

Afstand: 50 kilometer

Overnachten: Hampshire Hotel in Zutphen

In samenwerking met Hanzesteden Marketing. Veel meer info over de regio, klik hier.

Dag 4 – dinsdag 31/8/21

Zutphen, NL – Meppen, D

Afstand: 130 kilometer

Overnachten: Knaus Camping in Meppen

In samenwerking met Reisland Niedersachsen. Veel meer info over de regio, klik hier.

Dag 5 – woensdag 1/9/21

Meppen – Papenburg

Afstand: 60 kilometer

Overnachten: Walker Hotel in Papenburg

Dag 6 – donderdag 2/9/21

Papenburg – Leer (25 kilometer) – Bremen (trein 1,5 uur)

Overnachten: Klabauterbett in Papenburg

In samenwerking met Visit Bremen. Veel meer info over de regio, klik hier

Hier vind je de challenges!